STIRI DE LA VOLKSWAGEN
13.09.2019

Volkswagen dezvăluie noul branding și noul logo

În premieră mondială la IAA Frankfurt, Volkswagen propune o experiență de brand globală completă, mai modernă și, totodată, autentică;
Branding VW

"Noul branding marchează începutul unei noi ere pentru Volkswagen", Jürgen Stackman, Executiv responsabil pentru Vânzări și Marketing;

Noul logo strălucește pentru prima oară pe clădirea sediului central Volkswagen din Wolfsburg.

Wolfsburg/Frankfurt am Main - Cortina s-a ridicat, iar "New Volkswagen" și-a făcut apariția pe scenă: compania și-a prezentat noul logo și noul branding cu o zi înaintea primei zile dedicate presei la Salonul Auto Internațional de la Frankfurt. Alături de lansarea noului ID.3 complet electric, această premieră mondială marchează începutul unei noi ere pentru Volkswagen, respectiv un viitor electric, complet conectat, responsabil față de mediul înconjurător. Noul branding propune o experiență completă și globală, mult mai modernă și autentică. Noul logo bidemensional, care exprimă esența brandului, este mult mai clar și adaptabil, mai ales pentru mediul digital. Acest proiect, care urmează să fie încheiat la jumătatea anului 2020, este unul dintre cele mai mari rebrandinguri din întreaga lume.

"Noul branding marchează începutul unei ere pentru Volkswagen. Noile modele din portofoliu și noua abordare a companiei marchează transformarea fundamentală către un viitor fără emisii de carbon. Acum este momentul să arătăm noua atitudine a brandului nostru tuturor", spune Jürgen Stackman, Executiv responsabil pentru Vânzări & Marketing. 

"New Volkswagen" se regăsește în designul automobilelor, autoturisme sau vehicule comerciale, în interacțiunea cu clienții și în expunerea brandului per ansamblu. 

Klaus Bischoff, Director pentru Design al Volkswagen, a jucat un rol important în dezvoltarea noului branding. "Noua identitate vizuală implică o platformă de comunicare autentică ce aduce în prim plan e-mobilitatea. Arătăm Volkswagen-ul viitorului sub motto-ul digital first și fără filtru".

"Am creat o experiență de brand holistică pe toate canalele și în toate mediile. Ca principiu general, obiectivul nostru nu va fi să arătăm un peisaj publicitar perfect. Dimpotrivă, ne dorim ca prezența noastră să fie mai umană, mai vie, să ducem interacțiunea cu clientul la un alt nivel și să spunem povești autentice. În viitor, accentul se va pune cu predilecție pe viețile oamenilor și pe experiența mobilității, nu doar pe automobilul propriu-zis", spune Jochen Sengpiehl, Directorul de Marketing Volkswagen.

Spre deosebire de practica obișnuită din industrie, noua identitate vizuală a fost dezvoltată de o echipă internă Volkswagen alcătuită din specialiști în Design și Marketing. Design-ul a fost implementat la nivelul tuturor departamentelor din companie într-un timp record de 9 luni, cu sprijinul unui concept tip powerhouse, dezvoltat de Volkswagen special pentru acest proiect. 19 echipe interne și 17 agenții cu rol consultativ au fost implicate în proiect. 

Noua identitate vizuală și-a făcut simțită prezența la Salonul Auto Internațional IAA de la Frakfurt. Startul a fost dat de proiectarea noului logo pe sediul companiei din Wolfsburg. Implementarea se va face secvențial, folosind o abordare sustenabilă în termeni de resurse și costuri. Schimbarea identității vizuale va avea loc în cadrul sediilor brandului și ale dealerilor parteneri din Europa, apoi în China, în octombrie. Începând din 2020, noua identitate va ajunge în America de Nord și de Sud, precum și restul lumii, respectiv în 171 de piețe. Cu peste 10.000 de dealeri și service-uri partenere în întreaga lume, aproximativ 70.000 de logo-uri vor fi înlocuite, făcând din acest rebranding una dintre cele mai ample operațiuni globale de acest tip din industrie. Noua identitate va fi implementată în România începând cu luna noiembrie a anului în curs.

Noul logo Volkswagen va fi mult mai modern, simplu și clar. Va fi redus la elementele sale esențiale și va fi prezentat cu un nou design, plat și bidimensional, fiind mai ușor de folosit și mult mai recognoscibil în mediile digitale. Noua nuanță de albastru cu care logo-ul este prevăzut va permite adaptări variate, indiferent de platforma digitală în care va fi comunicat, astfel încât să arate bine și să se integreze perfect în cele mai diverse interfețe. Noul logo va deveni și mai flexibil în viitor cu noul chenar mobil, care va facilita amplasarea perfectă a acestuia în toate mediile digitale. 

O altă premieră este logo-ul sonor, care va înlocui vechiul motto al brandului și care va diferenția Volkswagen din punct de vedere acustic atât la nivelul comunicării, cât și la nivelul automobilelor.

Noul limbaj vizual al brandului va fi foarte diferit de cel anterior - mult mai colorat, îndrăzneț și orientat către oameni. Volkswagen nu se va mai concentra pe perfecționismul materialelor vizuale care comunică mașinile din portofoliu, ci pe prezentarea lor în cadre realiste cu care clienții să se poată identifica. De asemenea, lumina va juca un rol important în prezentarea mașinilor. În viitor, logo-ul va fi iluminat atât pe automobil, cât și în reprezentanțele Volkswagen sau ale dealerilor parteneri. 

De asemenea, în showroom-urile dealerilor, logo-ul, iluminarea acestuia și chenarul mobil vor juca un rol important în crearea unei atmosfere plăcute, iar costurile acestor implementări vor fi ținute la cote minime, fără a modifica aspectele care țin de arhitectura spațiului. 

Dacă vocea brandului a fost masculină pentru decenii la rând, prezentarea mașinilor și comunicarea companiei va fi realizată acum cu ajutorul unei voci feminine, caldă, plăcută auzului și fermă.